Skrämmande att se omvärlden

Vart man än tittar så ser man bara egoism, krig, upplopp, utslagenhet, ytlighet osv. Folk på Facebook klagar på snö, regn, kyla, värme, tiggare, skatter, lattemorsor osv. Finns det verkligen inget mer intelligent att diskutera?. This is not a planet i want to live on. Har folk glömt allt det vackra som finns och hur skönt det är att kunna ställa sig ute i det valfria vädret och andas in nytt liv och andas ut det gamla.?

Jag har iaf inte glömt att leva. Facebook verkar vara folks fantasivärld där tyvärr allt blir sanningar. Finns mer i livet än ölnomineringar, skvaller, skryt om vem som hade den fetaste nyårsfesten osv. Hos mig på nyår så körs det god mat och vill folk komma i mjukisbyxor och fleecetröja så varsågod:). Så länge man trivs med sällskapet.

Jag är nöjd med mitt liv. Håller mig undan drama, skvaller, skitsnack osv. Så skönt att leva livet i nuet utan att känna omgivningens sjuka ideal och neurotiska idéer. Idag blir det duscha, diska, lämna blodprover, promenad med hund och sen till anestesin för att lämna 50 svar på frågor och få info om nedsövning. Blir spännande dag.

Lev i nuet och njut, imorgon kan det vara för sent.<3

Leave a Reply

